Pirmais hibrīdvilciens sāk regulārus pasažieru pārvadājumus PDF Drukāt E-pasts
Monday, 06 August 2007

VIrums.lv jau pagājušajā gadā ziņoja, ka pēc saviem panākumiem ar hibrīda automašīnām, japāņi paradīja pasaulei arī hibrīdvilcienu.

Regulārus pasažieru pārvadājumus ar šo vilcienu ir plānots sākt šo otrdien, 7.augustā.

“Tas ir daļa no mūsu centieniem būt zaļiem, ” saka Jasuaki Kikuči, “East Japan Railway Co” pārstāvis. Salīdzinājumā ar automašīnām, vilcieni atstāj daudz mazāku ietekmi uz globālo sasilšanu. Hibrīda automobīļu popularitāte paaugstina arī cilvēku interesi par hibrīdvilcieniem. Dzelzceļu kompānijas visā pasaulē, ieskaitot "Amtrak" ASV un "Deutsche Bahn AG" Vācijā apskata šo jauno tehnoloģiju.

Pagaidām galvenais šķērslis tehnoloģijas plašai izplatībai ir cena.

„Vilciens "Kiha E200", kas palielina kurināmā izmantošanas efektivitāti par 20% un samazina emisijas par 60%, maksā apmēram 1,7 miljonus ASV dolāru. Tas ir divreiz vairāk, nekā parastais vilciens,” norāda Kikuči. Vilcienam ir dīzeļa motors, divi elektriskie motori zem vilciena un litija jonu strāvas akumulatori uz tā jumta.

Dīzeļa dzinējs tikai palīdz vilcienam braukt pret kalnu. Vilciena akumulatori no jauna tiek uzlādēti, kad vilciens palēlina ātrumu vai bremzē. Pēc tam, kad dzinēji ir izslēgti, tie kādu laiku vēl turpina griezties un tā enerģija, kas nehibrīda vilcienā tika tērēta velti, tagad tiek izmantota lai no jauna uzlādētu akumulatorus. Neskaitot dažādas pogas un slēdžus, vilciena vadītajām ir arī speciālais monitors, kas parāda, kur plūst enerģija, tas savieno ar bultiņām zīmes, kas apzīmē dzinēju, ģeneratoru, un akumulatorus. Bultiņas ik brdi maina virzienu.

"Kina 200", kas var uzņemt 117 cilvēku, debitē 49 jūdzes garā maršrutā, un brauks reizi stundā kalnu kūrorta apgabalā.

Amerikā uzņēmums "Railpower Technologies Corp ." arī veido vilcienu- hibrīdu, kas saucas "Green Goat", taču ASV koncentrē savus pūles nevis uz hibrīdvilcienu attīstību, bet uz biodegvielas izmantošanas vilcienos attīstību. „ Mēs neuzskatām kā hibrīdvilcieni var aizstāt lokomotīves uz ASV dzelzceiem,” saka Alens Sāfers, "Diesel Technology Forum" direktors.

Virums.lv pēc ārzemju preses materiāliem. 

 
Vēl par šo tēmu:
Sabiedrotie
 
 

 

Ķemeru velonoma

 

Latvijas Zaļā kustība

 

Zaļā brīvība