SAS atrod veidu, kā samazināt emisijas, trokšņu līmeni un izmaksas PDF Drukāt E-pasts
Thursday, 30 November 2006

Lidmašīna Aviokompānija SAS, pēc pašas aviokompānijas vārdiem, ir pirmā aviokompānija pasaulē, kas sākusi izpildīt pietuvošanās lidostai un nolaišanās manevru videi draudzīgā veidā.

Šī manevra būtība slēpjas apstāklī, ka lidojuma nosēšanās fāzē lidmašīnu datorsistēmas komunicē ar datoru sistēmām lidostas gaisa satiksmes kontroles punktā, tādejādi nodrošinot nepārtrauktu informācijas apmaiņu katrā. Rezultātā, lidmašīna var veikt augstuma samazināšanu no kreisēšanas augstuma līdz pat skrejceļam planējot. Līdz ar to, samazinās nepieciešamā dzinēju jauda, degvielas patēriņš un gāzu emisijas.

Ar precizitāti līdz pat sekundei, lidmašīnas pilots un gaisa satiksmes kontrolieris var izlemt, kad lidaparāts var nosēsties uz skrejceļa.

Tiesa, pagaidām, šādu manevru veikt iespējams tikai nosēžoties Stokholmas Arlandas lidostā un tikai ar Boeing 737 lidaparātiem, taču nākamgad SAS plāno šo praksi izmantot arī citviet Eiropā.

Šādas prakses pielietošanā noteicošais faktors ir ciešā sadarbība starp modernajām lidmašīnu datortehnoloģijām un pietuvošanās procesu kontrolējošām datorsistēmām uz zemes, kamdēļ šāda prakse pagaidām netiek plaši pielietota.

Ar šādu paņēmienu katrā nosēšanās var ieekonomēt līdz pat 100 kg degvielas un samazināt videi kaitīgo gāzu emisiju un trokšņu līmeni lidostu apkārtnē dzīvojošiem.

Virums.lv pēc Travellatvia.lv materiāliem.